Gift dig på Arlanda Airport!

Jag styr bilen mot Arlanda Airport..... ett flygplan vräker sig upp i luften..... jag ska inte åka någonstans långt bort. nej, idag ska jag besöka dom 2 vigsel platser som Arlanda VIP Service erbjuder. Gulliga Nadia som arbetar på Arlanda VIP Service ska visa mig runt. Efter säkerhetskontroll av både bilen och mig själv får jag äntligen rulla in, SPÄNNANDE! Jag ser att röda mattan är utrullad.... är det för mej tro? nä, de väntar säkert på någon minister eller nåt. Sofia och Manon från Sigtuna Turism är oxå med.


Vackert så det gör ont. Foto: Manon Sjöblom

Det första som möter oss är en rad vackra körsbärsträd. Nadia börjar med att visa upp ett av VIP rummen som kallas för "Englesson rummet" hela rummet är inrett av svenska möbelmärket Englesson. I rummet finns bl a TV, mysiga soffor och en kaffemaskin såklart.
 
Här skulle jag kunna bo! Foto: Arlanda VIP Service
 
Nadia fortsätter att visa oss kunga rummet som även har en egen dusch och WC. 
I det största vip rummet med inredning av Jonas Bohlin kan man gifta sig. Brudparet ordnar själv sin vigselförättare eftersom de ofta har samtal innan. Vittnen kan fixas på plats så personalen får ofta ta på sig fin skorna och lite extra läppglans.
 
2009 anordnades ca 500 vigslar. 

Dessa söta dockor står i vigselrummet. Foto: Manon Sjöblom


"VIP altaret" Foto: Arlanda VIP Service 

Vigselrummet, 2009 anordnades ca 500 vigslar. Foto: Arlanda VIP Service




Bilder: Arlanda VIP Service


Efter vigseln kan Champange, snittar, canapéer och en bröllopstårta såklart fixas.
Läs mer på: http://www.arlanda.se/sv/Information--tjanster-till/Resenar/Pa-Arlanda/Vigsel/
 
Flygledartornets ca 80 meter är ett ställe att bli man och hustru på. Här har man utsikt över flygplatsen och med lite tur kan Uppsala Domkyrka skymta med sina 2 torn. Just nu pågår en tävling om att vinna ett tornbröllop till ett värde av ca 9900 kronor. Tävlingsregler finns på: http://www.arlanda.se/sv/Information--tjanster-till/Resenar/Pa-Arlanda/Vigsel/Tavla-om-tornvigsel/


Gift dig i tornet!

Tack Nadia för en trevlig visning och gott kaffe!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0