Bröllopsresan

Vart skulle du åka på Bröllopsresa? eller vart åkte du? Jag min man och mina barn tog en tur till Alicante, Spanien. Idag skulle jag nog välja att åka till Palma de Mallorca eller lilla Barcelona som det numera kallas ,men Palma känns mycket trevligare.
I Palma finns bra shopping, goda tapas barer och sena nattklubbar lägg sen till den fantastiskt vackra katedralen Catedral de Palma.
Har man barn med på resan ligger stranden och Medelhavet inom ett stenkast. 


Katedralen

Palmas centrum upplevs bäst till fots gärna med pauser på någon trevlig uteservering eller ett trendigt café. Palma har bra shopping, här hittar du stora klädkedjor som spanska Zara och Mango men också mindre butiker som du inte hittar i Sverige. Ladda gärna med lite extra euro!
 
Och var bor man då? Här finns strama och snygga design hotell faktiskt många svenskägda. Ett exempel är Hotell Puro.
Puro har även en hipp strandklubb med namnet Puro Beach Club. Här finns pool, solstolar, fin champange och god mat.
Hotellet är vitt och stelt alltså jätte inne, det doftar snobbiga stekare.


Puro beach Club

 Hotel Tres http://www.hoteltres.com/ ett ställe jag är helt såld på. Hotellet är oxå mycket modernt och dyrt men mera rustikt och spanskt. I en av sviterna finns egen takterass med utsikt över staden och katedralen. Rummet inkluderar även ett stort vardagsrum och 2 badrum. På terassen finns en pool, dusch och solstolar för soliga dagar.


Terass med utsikt över staden

Till Mallorca kan kan man åka året om. Juni-augusti innebär högsommarvärme med tempraturer på omkr 25-30 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0