Vår och Sommar buketter

ROSA verkar vara sommarens färg med blommor i mjuka runda former. Pioner är min absoluta favorit! Själv hade jag cremefärgade rosor i en rund nätt bukett. Vackert!
Här är två av mina favoriter just nu.
Bukett 2 kan kanske uppfattas lite vintrig men vitt är aldrig fel ändå kan jag tycka.





Nåt att tänka på:
  • Om det är en varm dag, tänk på att ha en skål med vatten i närheten som ni kan sätta ner buketten i när den inte används.
  • Återanvänd blommorna. Blomsterarrangemangen i kyrkan kan även användas på festen eller delas ut till prästen eller gäster som tack för hjälpen.
  • Det är snyggt om blommorna i brudbuketten återfinns på exempelvis tårtan och bordsdekorationerna.
  • Tänk på stjälkarna, de blommor som har liknande stjälkar passar bra ihop. Hårda stjälkar vill ha varmt vatten och mjuka stjälkar vill ha kallt vatten.
  • Se till att bordsdekorationerna inte skymmer bordsgrannen. Gör blomsterarrangemangen låga eller höga och smala.

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0